In de prachtige omgeving van de Provence, op 25km van het Lac de St.-Croix en de Gorges du Verdon ligt een klein dorpje Bras d’Asse. Hier gaan wij 6 maanden wonen, werken en hopelijk veel bezoek ontvangen! Kom gerust even langs!

maandag, februari 05, 2007

Vorige week zijn we nog eens gaan skiën. Door het goede weer en de eerste echte sneeuw hier in de omgeving, was de skiclub voor de kinderen spijtig genoeg volzet, maar we hebben er toch van genoten!
Mijnen baas is ook van de camion gevallen! Gevolg: pols 2 maal gebroken, ribben gekneusd en schouder en knie geblesseerd. En toen waren we nog met drie! Dit betekent dat ik waarschijnlijk in maart nog een weekje of twee langer zal moeten werken.
Gisteren zijn we oesters, zeeëgels en mosselen friet gaan eten bij Carol (wel bekend bij diegenen die in de zomer komen werken!) in Estoublon! ’t Was super lekker! De lekkerste oesters die ik ooit gegeten heb! Daarna een wandeling langs de estoublaise en nog een genepieken als degustiefke, in combinatie met een spelletje “contré” (te vergelijken met manillen), zalig zo’n zondagmiddag.
Seppe begint trouwens al aardig de franse taal onder de knie te krijgen; als hij van ’t school thuiskomt vertelt hij de helft in ’t Frans en de andere helft in ’t nederlands. “Il a jeté de la terre in mijn gezicht” klinkt het dan, ik heb hem niet durven vragen wat hij dan gedaan had, want ’t is ne numero op school zenne!
Jef daarentegen begint zich al meer toe te leggen op zijn carrière als topvoetballer, momenteel nog bij het bescheiden fc Mezel, maar ik geloof dat de scouts van Olympic Marseille al komen kijken zijn! Deze week moesten we per se naar de bar ’s avonds, want meneer had een afspraakje met een felle griet van op zijn school. Als jonge papa moest ik natuurlijk mee, ik wacht al vol ongeduld tot hij 16 à 17 jaar is.
Groenten,
Roel

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

je ne comprends pas votre langue pouvez vous me donner l'adresse mail en français du site ... suite visite du lieu intérêt pour location et tarifs

4:40 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home