In de prachtige omgeving van de Provence, op 25km van het Lac de St.-Croix en de Gorges du Verdon ligt een klein dorpje Bras d’Asse. Hier gaan wij 6 maanden wonen, werken en hopelijk veel bezoek ontvangen! Kom gerust even langs!

woensdag, maart 01, 2006

Werk aan de winkel

Jaja, er moet hier ook gewerkt worden! Gisteren ontdekte Annelies dat de schouw van ons stoveke een heel klein beteke lekte, er ontsnapte ewa rook door een van aansluitingen van de buizen! Ik in allereil naar een bouwmaterialenfirma om nieuwe buizen. Terug thuisgekomen kwam ik tot ontdekking dat ik verkeerd gemeten had, de buizen waren dus te dun! Ik zal toch eens moeten overwegen om een nieuwe bril aan te schaffen.
Deze voormiddag de buizen dan maar gaan omwisselen, konden we tegelijk nog eens naar de markt in Riez, een Romeins stadje in de buurt.
's Namiddags zijn we dan in actie geschoten. Het begon toen Annelies de afwas begon te doen, ik had 2 keuzes: meehelpen of iets anders doen, luieren zat er niet bij! Ben dan maar begonnen met de schouw te herstellen, Jef en Seppe hebben zich op ons terras geconcentreerd. Het zonnetje scheen weer vrolijk, maar er was een koude wind, dus konden we best in beweging blijven...
Deze avond verwarmen we ons nog met een gasvuurke, en morgen zou de mortel droog genoeg moeten zijn om ons stoveke weer nekeer aan te steken.
Annelies is dan begonnen aan de eerste kamer, plammuursel afschuren en een 2de laag geven, Seppe is haar gaan aanmoedigen en Jef en ik... wij zijn een pint gaan pakken beneden (hou dit stil, want het is een geheimpje).
Slukes en tot de volgende keer.